Sekarang itu kosakata, “sesat”, “kafir”, “bid’ah”, dll koordinat pemakaiannya sudah berbeda dengan zaman dahulu. Kata itu harus tetap dipakai, karena memang untuk mendefinisikan sesuatu atas hasil berpikir, mengkaji, dan berdiskusi. Dan itu ada tempatnya, ada ruang lingkupnya, dan ada muara akhirnya buat kemaslahatan umat.
Lha saiki, wong sing lagi ngaji 2 pertemuan we wis langsung gemredek serang sana serang sini. Apalagi sekarang berkembang kursus-kursus singkat menguasai ilmu-ilmu dien. Piye toh iki? Agama itu ora mung urusan utek mbi kepinteran. Adab n akhlake memegang peranan penting agar orang muslim isa njaga akidahe n melakukan perbaikan dengan cara yang baik pula. Kuwi nglatihe suwe, ora mung training singkat dul.
Apalagi ana sebagian perilakune wong saiki sakgeleme dewe share2 hadits mbi ayat Quran nggo saling nyesatke. Padahal ora paham ushul fikih, bahasa Arab dll. Mbok kita gunakan batas kewajarane dewe, alon-alon, sithik-sithik, nggremet yo ben, ning hasile ki mentes. Wong-wong tresna mbi Islam ki saka qalbune, ora diancami terus. Trus soal2 sing saiki ora penting ditinggalke sik yen ora kompeten, soal mbahasi istilah Islam Nusantara, rokok, bank syariah, soale ancene sistem negarane dewe yo politike, yo ekonomine, yo sembarang ancene ra cetha.
Majelis ulama, mbok tolong difatwai dulu keabsahan NKRI iki, kan akeh pelanggaran isi UUD 45, difatwai disik sistem ekonomine sing presiden selaku kepala negara we ra iso ngintervensi BI, difatwai disik situasi kebudayaanne sing simpang siur iki. Ngko lagi nggo dasar fatwa2 di bawahnya misale fatwa masalah rokok piye, pemilu piye, demokrasi piye, kerja ndik bank piye, hak2 petani piye. Nek ujug-ujug metu fatwa instan, yo akhire digeguyu mbi wong liberal, dipisuhi wong-wong sing dirugekke, tur akeh sing ra manut mbi fatwa kuwi. Ah, ini hanya igauan pagi ben bar subuh ki aku ora turu.
Surakarta, 22 Juni 2015