Islam ki perangkat nilai n sistem hidup. Yo mesthi wae saat berinteraksi neng setiap peradaban menimbulkan bangunan kebudayaane dhewe. Makane mbangane do berpolemik Islam Nusantara vs Islam Arab, mbok wis dadia muslim wae. Gandheng awake dhewe neng Nusantara yo corak kemuslimane dhewe soal budaya akeh sing beda mbi Arab, termasuk strategi dakwahe. Dadi ra sah do mbanding-mbandingke apik endi, po kowe besane Gusti Allah kok ngerti-ngerti men.

Sing penting cekeli perkara sing paling pokok saka rukun Iman n rukun Islame. Kuwi mesthi kabeh ulama ahlus sunnah wal jamaah sak donya sarujuk kabeh. Umpama beda yo mung sithik2. Masalah waqi’ (realita sosial n kontemporer), nek kowe ra tekan mikire yo takona fatwane mbi ulama lokal sing paham masalah kuwi mau. Masalah waqi’ ndek desamu mbok takonke mbi ulama India po Arab, yo mesthi wae nggawe kisruh, ancene beda kok nalar berpikire.

Mentang-mentang ana Facebook njet do gemredek kaya-kayane kowe kiai sing wis duwe ngelmu alat karo apal kaidah-kaidah istinbath (penetapan hukum). Rumangsane software maktabah Syamilah, sing saben uwong kari ketak ketik neng notebook njet nemu haditse ngene ngunu langsung mbok nggo ngantem kancamu ki sah ngunu? Lha nek ngunu ra sah mondok ae. Tuku software kitab-kitab kuning plus terjemahane n nggawe hukum fiqih dhewe-dhewe. Carane kari “search” wae ndek software kuwi, kluthik. Hahaha

Aku berlindung dari tipikal orang yang berkata, “Lha kitabnya al-umm Imam Syafii itu nggak ada haditsnya bukhari-muslim”. Dobol, dobol, nek aku ketemu langsung wong sing ngene iki, apike dijotos apa digeguyu ya.

Ancene wong modern ki nganu tenan og.

Note : Imam Syafii hidup lebih awal dr Imam Bukhari dan para ahlul hadits lainnya, Imam Bukhari sendiri ulama bermadzhab Syafi’i.

Surakarta, 20 Juni 2015

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

Situs ini menggunakan Akismet untuk mengurangi spam. Pelajari bagaimana data komentar Anda diproses.